tisdag 2 april 2013

Hej Maria!!

Ja att blåsa nytt liv i bloggen har det funnits tankar om länge men nu kanske det är dax o ta tag i det. Det verkar iaf finnas en som saknar mina inlägg. Jag hoppas att din spark i baken Maria gör att ja kommer igång igen :) Miss U!!!

Jag gjorde ju ett besök på gamla jobbet för snart 2 veckor sen, fast ja fick ju inte träffa fina Maria då. Men en hel del andra gamla arbetskamrater blev de o stå o småprata med, vissa har man saknat mer, andra mindre o vissa inte alls ;)

Det kändes verkligen annorlunda, konstigt att vara tillbaka. En hel massa nya ansikten som man inte kände igen. Samtidigt en hel massa gamla som man kände igen. Allt var annorlunda, inte mycket var kvar på sina gamla platser. Samtidigt så känns de bra att det kanske just nu ändå går bra. Även om jag saknar det som varit. Dem som var på min gamla plats gjorde inte så bra intryck. Ja gillar inte dem som tror att dem styr o ställer o inte visar ödmjukhet, sen så kanske man är hur trevlig som helst, men den stunden ja va där fick ja inget bra intryck. Samtidigt så är det VÅR plats, inte deras, och så kommer det alltid vara i min värld.

Jag tror det dröjer tills ja kommer tillbaka på besök igen.
Jag saknar verkligen vissa människor, att ha dem omkring mej på något sätt. Jag kan tom sakna att åka bussen på morgonen, att få sova en extra stund, att åka bussen hem o snacka skit med jobbarkompisarna.
Vissa minnen förskönas verkligen såhär i efterhand, allt var nog inte så bra då som man tror nu.

Hej då Maria, ja hoppas vi ses snart igen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar