måndag 24 januari 2011

Min dag

Igår fick ja för mig att ja skulle ta tidiga bussen till jobbet idag så 5.27 så gick ja ut genom dörren. Värsta bussresan på länge. Ja kunde inte sova utan satt vred o vände på mej hela tiden o bara längta efter tills ja skulle vara framme i Linköping, annars brukar de alltid vara tvärtom.

Både ja o Maria hade tydligen samma tanke för vi satte båda fötterna innanför dörren på jobbet kvart i 7, de blev direkt ner för o börja dra igång dagens arbete o för o hinna ifatt me allt.
Sen har de gått i ett fram tills 15 då de va dax för mitt "kvällspass" i telefonen, hela 2 samtal blev de men ja va inte sysslolös för de.
Kvart över 5 gick ja ut genom dörren. På tåget hem lyckades ja somna till skillnad mot imorse. Nästan så att ja glömde gå av i Norrköping, hade inte vart så skoj o hamna i Linköping igen!

Nu känns de som om ja inte gjort annat än o jobba, vart tog livet vägen liksom, ja tappa nog bort de på vägen idag. Ingenting har hunnits iväg. Tydligen är det lön imorgon med. Ja gillar verkligen mitt löneavdrag den här månaden. Och vart är mina penger från facket. Imorgon går en efterlysning ut. Ja vill ju shoppa liksom men de är nog bäst o klara av tandläkaren först o se om ja har råd o leva resten av månaden.
Svammel svammel, nest stop sängen kanske. Det finns ju en morgondag oxå o en buss som går.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar