söndag 24 oktober 2010

Ja ja kan ju inte låta bli...

Jag är inte världens största fotbollsfans. Jag tittar ett fåtal gånger varje säsong när min bror spelar o ja e så pass intesserad att ja kollar upp hur det går för hans lag.
Men annars, nej fotboll är inget intresse.
I Norrköping finns det ett fotbollslag som de senaste säsongerna spelat i superettan. Nu lyckades de förra veckan säkra ett avancemang till allsvenskan. Egentligen hade de kunnat göra det redan tidigare men de lyckades inte förvalta sina tillgångar, de misslyckades helt enkelt, förlorade matcher pga ett sämre spel. För att vinna måste man vara bra, spela bra. Nu slutade det så, efter gårdagens oavgjorda match att de enbart kom tvåa i superettan istället för etta. Efter vad jag hört, och ja de är hörsägen, så spelade de inget bra igår, de var riktigt dåliga och ska de nu spela i allsvenskan så måste de vara bra, de kan inte fortsätta att spela som de gör nu. De har mycket att arbeta med för att klara av det och ja tror ärligt talat inte på dem. Det kommer att bli för mycket. Det är nu säkert många som inte håller med mej men det här är mina åsikter. Åsikter från en person som inte alls är fotbollsintresserad och inte bryr mig ett dugg om detta. Ändå så har jag ägnat ännu ett helt blogginlägg åt detta ämne så helt sant kanske det inte är ;) vem vet!?!? Hursomhelst skulle ja inte sitta på Nya Parken o frysa häcken av mej och det är fler med mej som delar den åsikten.
Jag kan bara hoppas för alla IFK-fans i staden att det går bra för dem, att de gör tvärtemot vad ja tror och lyckas. Och visst det är väl kul för Norrköping om det går bra...

1989 var det år när IFK Norrköping senast vann allsvenskan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar