lördag 16 oktober 2010

Back at work

Ida är de lördag och solen skiner utanför fönstret. Om det finns värme vet jag inte för jag har inte känt efter och inte ens orkat kolla på termometern. Jag borde vara utanför istället för innanför. Passa på när de ser fint ut.

Men beslutet är att fixa en massa här hemma istället för det behövs. Jag måste bara ta tag i mig själv och börja göra lite nytta.

Timmarna går och snart ska jag vara på jobbet. Slita några timmar på min lediga dag, förstöra helgen litegrann och tjäna några kronor. Ja det finns många sätt o se det på.

Jag har lite småpanik eftersom ja inte jobbat på hotellet sen i somras o ja inte har full koll på bokningssystemet, har inte riktigt lärt mej de ordentligt även fast mycke e likt från de förra.

Och å andra sidan så saknar ja hotellbranschen så det är lite skoj att titta in där lite då o då o få lite personliga möten till skillnad från vardagarna.

Dansbandskampen drar igång i stan ida, så kan tänka mej att det kommer bli en hel massa o göra ida...

Annars så ska jag f-n se till att allt är på tipp topp innan helgen är slut o vardagen tar vid på måndag. Orkar inte med allt annars. Och på måndag, ordning o reda o ta tag i allt det nyttiga igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar