måndag 2 april 2012

Stilla veckan

"...eller (oegentligt) Påskveckan, är den sista veckan i fastetiden, det vill säga veckan före Påskdagen, från Palmsöndagen till Påskaftonoch firas till minne av Kristi lidande och död på korset." - wikipedia

Idag är det Blåmåndag!
Jag konstaterar att jag inte haft nåt blått på mig idag (räknas min turkosa klocka som ja fynda i London?). Dålig planering av mig!

"Namnet kommer från tyskans "Blauer Montag", kanske från den tid då man under fastlagen klädde (sydtyska) kyrkor i blått. Eftersom fastlagstiden var en tid med karnevaler och upptåg, övergick snart betydelsen till att bli "arbetsfri dag". Förr tog sig gärna hantverkargesällerna ledigt på måndagarna, så kallad frimåndag (förbjudet i skråordningen av år 1669)." -wikipedia

Jag har inte heller fått någon arbetsfri dag, fullt upp ändå. Men jag känner mig ändå nöjd med min dag. Jag har fått tillbaka, inte motivationen, men ändå nåt så det känns ändå rätt så okej på jobbet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar