söndag 1 april 2012

"April april din dumma sill, jag kan lura dig vart jag vill"

Första April

"Aprilskämt är en typ av practical joke som tillämpas över stora delar av världen den 1 april. I Sverige är det vanligt att massmedia har falska artiklar och reportage den första april.Man tror att första april-skämten kom till Sverige på mitten av 1600-talet. Skämtet gick då ut på att lura någon att gå dumma ärenden - till exempel fick den lurade ett brev, en så kallad aprilsedel."
-Wikipedia

Dagens väder måste vara ett aprilskämt, vartifrån kom all denna snö? Vi har haft sommartid i en vecka och jag trodde det var dax för vår nu! Jag vill ha värme!































Det känns väldigt konstigt att för en vecka sen var jag i London, i härligt vårväder och behövde inte bekymra mej om vantar o jackor o grejer. Bara njuta av vad staden hade att erbjuda i solen med solglasögonen på! Gud vad jag längtar tillbaka!
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar