söndag 11 april 2010

Drinkpartaj o vinkväll



Vaknade till solsken ida, härligt, men inte lika roligt när ja sovit bort halva dagen. Funderar på hur ja ska utnyttja de fina vädret bäst när ja är seg o trött. Sitta på balkongen?






Igår var de drinkparty hos CQ, många goda drinkar bjöds de på. Får tas o göras om snart igen. Utången däremot kan vi ju gärna hoppa över. Vet inte va som händer men särskilt kul är de ju faktiskt inte.
Igår sprang ja ihop me en gammal bekant, kan ja kalla de en gammal bekant? Lite mer var de iaf för mig! Blev lite fundersam o irriterad över vissa saker när det gäller honom och beteenden. Hur han var igår osv. Visst önskar ja mer i vissa fall men jag har även lärt mig. Ibland får man helt enkelt inte allt man vill ha! Det gäller att förstå och gå vidare. Att inte stanna kvar i allt gammalt. Visst allt kommer tillbaka men var det bra? Tydligen inte. Ändå ser du det du kunde ha fått! Jag tycker ändå att det är kul att se honom och jag blir glad men...

Hemgång skapligt tidigt, tvåtiden nån gång. Det gäller att inse när det är dax att gå hem och inte bara stanna kvar för en viss persons skull som ändå inte kommer att ge något.

Taxi hem, skönt för fötterna! Träffa på min otroligt trevliga granne utanför när ja hoppa ur taxin, trevlig pratstund i trappen blev de!


I fredas dracks de vin me Madde på jobbet. Efter åratals planering blev ded äntligen av. Supertrevligt o bara sitta o snacka o tat lugnt o dricka vin. Och vin blev de en del hihi :)
En sväng på stan hanns med oxåpå lörda förmiddan! Och jag fick ett nya skor, ett linne och 12 magneter!

I övrigt går allt på som de ska, jobbar för mycke, hinner inte me mina promenader o äter för onyttigt. GI nästa vecka?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar