onsdag 28 april 2010

Confessions

Ja ja har ett erkännande att göra

Jag vet att jag är dryg
Jag vet att jag kan säga saker utan att tänka
Jag vet att jag kan vara dömande
Jag vet att jag kan bli arg

Vad inte alla kanske vet är att jag kan vara väldigt blyg och har svårt att öppna upp mig ordentligt innan jag lärt känna någon lite mer.

Det gör att jag ibland kan känna mig osäker
Det gör att jag känner att jag har svårt för att lära känna människor
Det gör att jag känner att jag har svårt för att skaffa nya vänner
Det gör att jag ibland känner mig utanför

Att jag vet de här sakerna om mig själv känner jag bara kan göra mig starkare och bli bättre i mig själv. Och jag känner att jag blir bättre på att öppna upp mig för nya människor i mitt liv. Att jag känner att jag hör hemma mer gör att jag blir bättre på mina lite sämre sidor.

Det jag ändå känner är att riktigt nära vänner att hitta på saker med inte finns i mitt liv. Att jag ibland får hänga med på ett hörn för att jag känner någon. Att jag inte är med för att jag är jag. Det får mig ibland att fundera på vad jag gjort.
Jag känner ändå att det finns vänner jag kan prata med nästan allt om. Och att jag skriver nästan är för att jag är jag helt enkelt. Det finns de i mitt liv som jag verkligen bryr mig om och det är väl ändå det som är viktigast! Det finns ni som finns där för mig och er uppskattar jag.

Allt sånt här har jag väldigt svårt att prata om. Och att det här är fel ställe för detta erkännande kan nog många hålla med mig om. Jag hoppas verkligen att ingen uppfattar mej helt fel på grund av det här. Jag är fortfarande samma person som försöker förstå mig själv bättre dag för dag, för jag tror att man varje dag lär sig nåt nytt om sig själv. Vi vill nog alla ha någon att älska och känna sig älskad av.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar