lördag 5 september 2009

Fusk-fia

De e mycke skit på jobbet nu. Skit kanske e fel ord men mycke grejer som tagit en hel del energi från mej. Och mycket tid som ja kunnat ägna till andra viktigare saker.
Att jag själv ska behöva ägna så mycket tid åt att få klarhet i vart ja ska ha mitt lönesamtal som skulle varit klart i april. Över 1,5 vecka har jag fått springa runt o leta svar och sen få besked att de ändrat allt för mej bara för att en person protesterade o satte allt i rullning. Att de inte kan ta det beslutet från början är det jag har svårt att förstå. Att bli placerad i Linköping för att sen bli överflyttad till Bromma bara för att ja får min lön därifrån. Jag anser att jag är anställd i Linköping o ingen annanstans. Ja tror inte min chef har hört mej säga ifrån så mycke som ja gjorde nu i veckan någon gång.
Ja e medlem i facket o då även i fackklubben på jobbet. Genom det så anser jag mej ha rätt till att använda dem i den löneförhandling på jobbet som de ger hjälp till de som förhandlar i Linköping och den hjälp som Växjöklubben ger till dem som förhandlar i Växjö. Men nej då, ja tillhör Bromma o de har ingen klubb. Så ja får gå helt utan hjälp!
Vad är det för värld vi lever i och var jobbar jag egentligen.
Ja behöver omväxling i mitt arbete. Jag utvecklas ingenting som det är nu. Jag skulle behöva göra något annat på jobbet känner jag. Lite nya arbetsuppgifter.
Det är bara jag som kan ta tag i det för att min arbetssituation ska bli bättre så ja måste ta tag i mej själv så jag gör det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar