söndag 19 maj 2013

Helgen

I fredas begav ja mig mot Linköping efter jobbet, ett tåg senare än planerat, sen blev det buss genom Linköping för att möta upp Fija o Maria för lite vindrickande hos Maria! Supertrevlig kväll som började med cider i solen o avslutades med vin, prat, minnen o planer. Det är alltid lika trevligt o träffa dessa damer, mina gamla arbetskamrater. Denna gång blev vi nog inte lika vilda som sist men galet trevligt var det.
Hemresen i sig är ju ett projekt ibland men efter lite dryga 1,5h timme var jag hemma efter, buss, tåg o cykeltur.

Igår gav ja mig lite sovmorgon, sen blev de in till stan vid 12 för fika eller snarare lunch med tjejerna i solen. Trevligt som vanligt men man hinner inte riktigt med alla 6st på en gång, att hinna komma ifatt med vad som hänt sen sist. En liten runda på stan avslutade det och jag kom hem med en tröja o 3 par skor. Iof ganska så bra fynd men ja borde ha köpstopp!

Ja fynda ju en bok igår när ja va iväg o handla på city gross. Den har blivit färdigläst idag och var grymt bra. Jag säger bara, LÄS DEN!!! Märkta för livet av Emelie Schepp.

Plantagen hanns ju med igår och nu är balkongen lite blommig igen. Bättre sent än aldrig! Riktigt nöjd blev ja med mina blommor och idag har ja vart ute o köpt en solcellslykta o en lite solcellslampa. Ska nog bli lite ljus på kvällarna på balkongen.

Nu är det sovdax för mig, ska försöka komma upp skapligt imorgon trots sovmorgonen till halv 11.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar