måndag 26 december 2011

Ja har firat jul!

Me mina nära o kära!

Julen har sprungit förbi otroligt fort och nu är de slut på de roliga o ännu ett år till nästa gång.

Smygstartade med lite julmat me familjen den 22e, julgodis och spel.
Den 23e var ja "julledig" o sprang runt överallt tillsammans med alla andra sista-minuten-shoppare o inhandlade det sista till julen. Kan uppstå stora irritationsmoment! Blev en spontanlunch me Carro ute på Maxi oxå och på kvällen blev de kinamat i Lindö.
Julafton så gav jag nog bästa julklappen till bror genom att vara 20 minuter sen ut till mamma o pappa ;) Började julfirandet med lite risgrynsgröt, trisskrapande o power-napande av vissa innan vi väntade in tomten.... till slut blev det julklappsutdelning :) Fortsatte eftermiddan med att åka vidare till släkten där det fikades, åt julmat och spelades julklappsspel. Avslutade med att somna i soffan till sällskapsresan. Hade en toppenjulafon med min familj!
Juldagen togs de lugnt på förmiddan, en promenad till Lindöhallen, lite mer slappande och sedan var det dax o bege sig hemåt för att förbereda mig själv inför Juldagsfesten på "Palace". Började med att dricka ifatt hemma hos Linda o sen blev de promenad till LouisDeGeer där vårt bord stog och väntade tillsammans med vår alldeles egna kypare ;) Hade en toppenkväll me folket, Johanna hade fixat ihop en toppenkväll som vanligt, får nog ta o bli en tradition tycker jag! Fortsatte kvällen med dans o tappa bort människor, kan ibland vara lite svårt att hitta tillbaka när det är 3 våningar men det är det som är charmen med juldagsfirande med uppemot 3000 personer, det finns alltid någon att prata med på vägen.
Sen kan man ju ifrågasätta varför jag ska ha åsikter från vissa personer angående ett "problem" och hur ja egentligen tänker! Och hur jag hamnar i vissa dsikussioner!
Annandagen har spenderats i soffan tittandes på "Titta han snackar" det var länge sen man såg den! Och en sväng ut till Maxi o titta lite på rean.

Nu ska ja sova så ja orkar upp imorn! Blir en tidig morgon!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar