söndag 4 december 2011

Julfest!

I fredas var det julfest med jobbet, extra roligt då vi var de enda i Norden som fick ha julfest :) Får man vara skadeglad?

Började med en sovmorgon och för omväxlingens skull tåg o buss till jobbet. En sista dag på jobbet med alla arbetskamrater och vänner. Det kommer bli tomt men samtidigt är jag glad för min egen skull att jag fortfarande får in pengar varje månad.
Jag förstår inte nödvändigheten med att duscha på jobbet (förutom att bli ren o fräsch till julfesten) när jag ändå fick springa som en galning till bussen, som sedan visade sig vara helt fel buss, så där fick jag stå o pusta o svettas i 2 min innan den rätta bussen kom!
Blev lite förvin o en glögg hemma hos Maria o Martin innan de fortsattes ner till stan för lite julfest. En supertrevlig sådan med alla arbetskamraterna, god mat, vin och en o annan rolig "historia". Jag försvann hemåt lite efter 23 då resten försvann ut i natten. Då var ja ganska så nöjd o tog tåget hemåt.

Igår kväll va ja bjuden på lite födelsedagsfirande hos min favoritgranne men ja kände inte för någon alkohol eller party så de blev ett nej med lite sorg i hjärtat för de hade nog blivit en hel del skoj. Istället blev de lite spontant på kvällen mat på Manesa med Lisa, Johanna och Marie. Alldeles lagom för lördakvällen för mej.

Ida har ja gått o plockat här hemma, tvättat och vart iväg o handlat en massa grejer, ska göra ett riktigt julbak i år me lussekatter (första gången för mej), pepparkakor o julgodis. Ska bara planera in det nån passande dag. Nästa vecka planerar ja övertid, måste bara övertala min samåkare till det oxå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar