tisdag 26 april 2011

Posten!

Ida åkte ja ut till Svärtinge efter jobbet o hälsade på Mia, Jonas o Melina. Det är alltid lika trevligt, även om dagarna går och det blir lång tid mellan träffarna så är det ändå som det brukade vara. Det är många år sedan vi träffades första gången, ja snart 11 år sedan då vi började jobba på samma arbetsplats.

Posten var inte världens roligaste arbetsplats men med underbara arbetskamrater kommer man långt. På Posten träffade jag många människor som gjort avtryck i mitt liv. Vissa finns kvar, vissa är borta och vissa finns där mitt i mellan. Men många har ändå varit där o format mitt liv under 4 år.

Ibland behövs det en sån där spark i baken för att komma vidare och även om det säkert var en stor "katastrof" för många när terminalen las ner så var det den största anledningen för mig att gå vidare med mitt liv och det är jag tacksam för.





"Posten (firma Posten AB (publ.)) är ett aktiebolag bildat 1994, vilket är
Sveriges dominerande postoperatör och det enda företag som erbjuder posttjänster
över hela landet. Föregångare till Posten var Postverket, ett statligt
affärsverk med anor som sträcker sig tillbaka till 1636. Fram till 2009 ägdes
företaget direkt av svenska staten, men idag ingår det tillsammans med Post
Danmark i den svensk-danska koncernen Posten Norden.


Sedan Postverket bolagiserades 1994 har antalet postterminaler successivt blivit färre, och sedan 2008 är antalet terminaler nio stycken."


-Wikipedia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar