torsdag 2 december 2010

2 dagar i Kolmårdens skogar

Ida vid halv 4 var jag hemma efter 2 dagar på Vildmarkshotellet.. raka vägen ner i sängen för en powernap blev de. Det behövdes för min överfull-på-ny-information hjärna och kanske lite på för lite sömn.

2 dagar av nya intryck, erfarenhet, kunskap, tankar och fackliga uttryck har jag med mej hem. Och så mycket mer med det. Jag tror ja kommer ha lite nytta!


Utbildningen i sig kommer o få ris o ros. Jag tyckte det var en bra sammansatt utbildning med bra kursledare, lite komiska inslag, gruppdiskussioner (även om en del i min grupp inte var särskilt aktiva, ja även ja, så funka de bra ändå) och information.
Det som kunde varit bättre var att det blev lite väl mycket Call Center prat, jag är liksom inte så intresserad!!! Och alla dessa personer från regionsstyrelsen (??? var det så ???), lite för mycke överkurs från att vara "nyfiken på facket" och lite väl mycke briljans från en viss person. Något att tänka på kanske!

En "sväng" in i Djurparken böev det, uppför lång backe till Delfinlagunen där lite info ficks o även en liten titt på hur delfinträningar går till.
Hotellets SPA-avdelning fick sig även ett besök, lite bubbel, lite simning o ja lite vattenlek. Skönt me lite värme efter all kyla!

Äta bör man annars dör man. Och åt gjordes det, lunch, salladsbuffé, dessertbuffé, förrätt, huvudrätt, fikabröd i mängder.
Vin på kvällen o en hel del prat o skratt och en sån otroligt trevlig bartender dem hade...

Hela hotellvistelsen får 5+ av mig. Vildmarkshotellet rekommenderas varmt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar