söndag 21 november 2010

Mitt hotell

Ja då var jobbpasset på hotellet avklarat. 8h av tidvis full fart. Upp o nerför trappor, fram o tillbaka i korridorer med extrasängar o tvål. Öppnandes öl på löpande band o ett o annat glas vin. Fram o tillbaka me mat o en massa fix till de.
Ja lugnet de kom ju de me vartefter, lite Dansbandstittande på Webbtvn hanns med. Måste ju hålla mej lite uppdaterad!
Folket kom tillbaka o då drar de igång igen. Samma visa igen :)

Ja har nog en o annan ny favorit, från mitt omusikaliska öra. Dagens var Elisas för ja de e bara så trevliga o ida tyckte ja de va rätt bra faktiskt. Och ja Willez de me, de va riktigt bra dem me. Ja röstar ju inte men hade ja gjort de hade de fått min röst.

Nu e ja äntligen hemma o ska ta o varva ner i soffan. Känner verkligen att den här dagen har slitit på mej o känner verkligen av att ja jobbat en extra dag i veckan den senaste tiden.
Ja gör de ju helt frivilligt så ja borde inte klaga. Ja tycker det är kul egentligen. Komma ut o träffa människor på ett helt annat sätt. Jag saknar min tid i hotellbranschen, alla personliga möten. Jag skulle mycke väl kunna tänka mig att återvända dit... :) Om bara det rätta dyker upp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar