söndag 28 november 2010

Ett snöigt Norrköping

Ida snöar de verkligen o i kombination me all blåst så skulle ja nog säga att de är snöoväder. Funderar för fullt på om ja ska hoppa i lite varma kläder o ge mej ut i yret. De lockar inte så jättemycke men skulle behöva fixa lite grejer. Plogat verkar de inte vara heller så antingen pulsa fram i snön eller försöka hitta lite hjulspår o köra bilen i... eller stanna inne i värmen!



Läste nu på NT att spårvagnarna hade stått stilla. Jag förstår verkligen inte grejen, snö är ingen nyhet de kommer varje år liksom. Lite planering kan inte vara svårt att fixa.

Jag fick redan igår upp min stjärna i sovrummet o adventsljusstaken i vardagsrummet och lite röda värmeljus utspritt i lägenhet. Ida måste ja få upp mina julgardiner i köket o min fina stjärna i fönstret. Det är ingen riktig jul utan min guldstjärna i fönstret. Ja egentligen är det en massa fix här hemma som borde göras, kanske ska strunta i den där tanken om att ta mig ut...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar