lördag 19 december 2009

Ikväll ska ja på födelsedagsfest. Ska förhoppningsvis bli skoj.
Är inte jätteladdad för tillfället. Ligger i sängen under täcket o fryser. Händerna som tittar fram är ganska så iskalla!

Mycket har hänt sen sist. Att uppdatera har inte varit nångon prioritet.
Allt är så mycket nu känns det som.

Jag har varit på jättetrevlig ungdomskonferens på Vildmarkshotellet med Unionen. Fick sällskap av Madde som även fick mig att åka på kursen. Lärde mig mycket nyttigt! Bubbelbad o delfinträning/uppvisning hanns med oxå. För att inte glömma jättegod mat o annat trevligt sällskap!

Julfesten med jobbet har oxå avklarats. Först fixa iordning sej på jobbet o lite prat, vin o cider i matsalen. Nästa anhalt var Platå. God mat o trevligt sällskap. Halv1 gick taxin hem o ända fram till dörren. Det tackar o bockar ja för.
En helt otroligt kul o trevlig julfest. VÄldigt lyckat i år!

Har även lyckats smyga in i efterhand på en annan julfest på Bomullsfabriken. Otroligt mycket prat hanns med me grabbarna. Mer än va vi nånsin pratat. Men nu är den spärren borta o det är toppen! Nu ska de bara fortsättas prata oxå!

Annat trevligt har oxå hunnits med me vänner o familj o även annat oxå.

Det stora som tar tid är allt som händer i och omkring jobbet. Jag tycker det är otroligt jobbigt. Och jag är ändå inte värst drabbad. Känner jag såhär för det omkring mej hur känner då inte de andra?
Nu är det ändå officiellt, det som vi gått o väntat på. Väntat är väl fel ord egentligen, inget som vi väntat på i positiv bemärkelse, men skönt att det är "ute".
Ett varsel är lagt till arbetsförmedlingen. Vart det leder återstår att se.

Igår fick ja komma på "intervju". Eller snarare få förklarat varför ja inte får jobbet. Sånt gillar inte jag. Jag vill ha en ärlig chans som alla andra.
Får hoppas för oss alla att allt går vägen o vad som är lovat blir hållet.

Jag sätter ner min fot om det behövs. Jag accepterar inte vad som helst. Det kan komma att visa sig framöver!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar