tisdag 27 november 2012

Till er som försvann, till er som hittat tillbaka och till er som var kvar


Ja boggen har varit nerstängd ett tag. Jag har fortsatt skriva. Några har fått läsa, efter förfrågan, eller ja, de som frågat har fått läsa.

Jag kände, med tanke på den situation ja befann mig i som arbetssökande, att ja inte ville ha bloggen öppen. Man läser lite överallt att arbetsgivare googlar på en och kollar upp en. Och även om jag anser att jag inte skriver något dumt, fördömande, konstigt eller bedriver fylleslag på nätet så är det väldigt lätt att någon som inte känner mig tolkar saker hur dem vill, får förutfattade meningar osv och det ville inte jag. Bara en så enkel sak som alla förkortningar man gör, inte skriver ut alla bokstäver i ord, en sån sak kan säkert få någon att fundera, behärskar hon verkligen svenskan, skriver hon så jämt! Och till er som undrar, nej det gör jag inte! En sån sak kan säkert ligga någon i fatet.

Så medans den processen pågick så var bloggen stängd.

Nu är jag tillbaka i det yrkesverksamma livet sedan några veckor och nu ute i offentligheten igen.

Jag vet ju inte vilka det är som är här som läser. Några vänner vet jag. Sen är det säkert några av dem som läser men inte säger. Kollar jag besöksstatistiken så är det ändå några stycken, lite olika från dag till dag. Det indikerar på andra länder, men sånt ska man ju inte titta på egentligen för man vet aldrig vilka servar olika människor går igenom, själv så körde ja ju norskt förut. Ja vet att det varit folk från London som läst förut, om det fortfarande är så vet jag inte, men det är ju trevligt om det vore så :) Den tiden i mitt liv var ändå trevlig, när vi fick Londonsamtal om dagarna, ibland blev det lite skitsnack med vissa och ibland enbart jobb med andra.

Hursomhelst, snart ut i offentligheten igen!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar