fredag 30 mars 2012

London 12

Ja har haft några helt underbara dagar i London!

En liten miniweekend med Carro. Lördag till tisdag. Sol och vackert väder. Sightseeing och shopping. Promenader, tunnelbana o bussturer.

Jag hann inte på långa vägar med det jag ville hinna med så att återvända till London är något jag absolut kommer att göra.

Lördag började tidigt, halv 5 började resan mot Skavsta för att sedan sluta i London. Två förvirrade Norrköpingsbor vilse i London, det tog sin tid att ta sig till hotellet genom tunnelbanans labyrinter. Uppgradering är alltid trevligt, måste vart för att hotellpersonalen tyckte vi var så otroligt trevliga ;) Resten av dan blev det mest slapp på hotellrummet och kolla in området litegrann.
Kvällen bjöd på vin, mat och trevligt sällskap som vi mötte upp på kvällen. Inte ofta man träffar på människorna som man har kontakt med genom jobbet!

Resultatet av söndagens aktiviteter var ömma fötter!
En hel del sightseeing hanns med (men långt ifrån allt). Promenad från hotellet längs med Hyde Park, Picadilly Circus, Trafalgar Square, Big Ben, London Eye, Tower of London och Tower Bridge. Och en hel del annat mittimellan allt. Kvällen bjöd på god mat, Indiskt för första gången för mej!

Måndagen ägnades åt shopping och även av det kan det bli ömma fötter! Shoppingen känns oändlig och jag blev inte klar med den på långa vägar. Känns som om ja kunnat hitta så mycket mer!!!

Blev en sväng förbi Harrods innan vi åkte mot flygplatsen igen. Att släpa på 3 resväskor genom stan är inte de lättaste! Halv 10 på kvällen avslutades resan med att jag gick in genom min dörr.

Otroligt superhärliga dagar om än intensiva!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar