söndag 18 juli 2010

Kalas

Var på ett supertrevligt kalas hos min gamla granne igår. En hel del vin o ett superskoj kalas helt enkelt. Inte riktigt som ja e van vid men hur skoj som helst ändå. Harrys blev de ett besök på o de va evigheter sen sist. Harrys e minsann ett kul ställe o gå till. Fler gånger där kan de nog bli.

Mitt i allt så blev de nog några glas för mycket o ja va nog inte alltför trevlig mot en person. Kanske nån dryg kommentar, ja vet inte riktigt. Tror nog däremot att ja fick höra att ja inte va så trevlig sist. Sånt tycker ja inte om. Upptaget såg det ut, kanske, ja vet inte. Tråkigt isf...

Ida har ja inte satt min fot utanför dörren, trött o seg, men så skoj som ja hade igår så har ja väl förtjänat det haha :) Ikväll ska ja ut till Lindö på lite namnsdagsmiddag. Fira in att fruntimmersveckan har inletts!

Fruntimmersveckan, kallas tiden från den 18 eller 19 till den 24 juli, då både i Sverige och i Finland bara kvinnor har namnsdagar. I Sverige har Sara, Margareta, Johanna, Magdalena, Emma och Kristina namnsdagar på fruntimmersveckan som börjar den 19 juli. För att det ska bli en hel vecka med sju dagar brukar man ofta säga att pojknamnet Fredrik inleder fruntimmersveckan.

När jag gick i gymnasiet fick jag höra en historia om hur det blev just de namn som är i fruntimmersveckan. Historien gick ut på att de kommer från en Kung Fredrik o hans 6 älskarinnor. Om det stämmer vet jag inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar