onsdag 19 augusti 2009

Kloakhål

Sen i måndas eftermidda stinker de ruttet avlopp i mitt krypin på jobbet. Kom så smått i måndas men mha fläkten så gick de o stå ut. Värre va de i igår, då vägra ja gå in på hela fm o klara av o göra en del av mitt jobb från min annan dator. Felanmäldes gjordes de men inte mycke hände. På eftermiddan va ja tvungen o komma åt min mail o fick ge mig in i stanken av avlopp o ruttna ägg. Fläkten på högsta hastighet o genom att andas genom munnen kom ja igenom eftermiddan, dock me ett tungt huvud när ja gick hem.
Imorse va de ännu värre o nu drog de igång på allvar. Nu har de felsökts ännu mer o en "saneringsmaskin" står o går där inne. Ja vägrar o sitta där så länge de stinker o har fått min dator förflyttad upp till kundtjänst där ja nu sitter längst in i hörnet till vänster där de fanns en ledig plats. Lite trevligt me sällskap, men måste ta hänsyn till andra, kan ju inte lyssna på musik o göra som ja vill när ja sitter i ett "kontorslandskap".
Enligt ryktet ska mitt krypin saneras tills under helgen minst. Bara lukten försvinner så kan ja återvända. Inte förr!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar