tisdag 12 maj 2009

Min helg

I fredas kväll efter den vanliga fredasmiddan ute hos mina föräldrar åkte ja hem för en kväll i soffan. Att se på ishockey e inte riktigt min grej, särskilt inte i maj! Svängde förbi Prix för att köpa lite lösgodis att smälla i sig under kvällen. Hemma så bädda ja ner mej i soffan med boken "Om jag kunde drömma" av Stephenie Meyer. Jag låg o sträckläste till strax efter 24, då orka ja inte hålla ögonen öppna längre o de blev o krypa ner i sängen. Fortsatte läsa denna underbara bok under lördagen. Ja kan bara rekommendera folk att läsa den, så bra.
Filmen Twilight är baserad på boken så nu är nästa projekt är att se filmen. Efter va ja har hört så ska filmen oxå vara otroligt bra.
Jag fick höra att ja skulle se filmen innan ja läste boken men ja kunde helt enkelt inte låta bli att börja läsa i fredas. Vissa saker från boken var inte med i filmen. Ja resonerade som så att ser ja filmen först så är de inte lika spännande att läsa boken. Och ja kunde, som sagt, helt enkelt inte låta bli att börja läsa :)
I lördas hanns de även med ett besök ute på Maxi med mamma, födelsedagsshopping till pappa. Vi hitta en del utan problem så nu e de fixat tills på tisda. Prova en klänning på Cubus som ja e lite sugen på. Sen lunch o en sväng på stan me Annika hanns med oxå innan ja kom hem. Tog ett bad o höll på somna sen va de lite partyförberedelser. En sväng på bomull blev de, va sådär. Är lite trött på de där stället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar